El Consell impulsa noves eines d’aprenentatge de català

El Consell de Mallorca, per mitjà de la Direcció Insular de Política Lingüística, ha impulsat Mallorcat, una eina d’autoaprenentatge de nivell inicial de català que és alhora un recurs didàctic per a docents que fan ensenyament a distància per a adults, segons ha explicat avui la vicepresidenta i consellera de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística, Bel Busquets, “amb l’objectiu de facilitar l’aprenentatge de la nostra llengua amb un material de nova creació que, amb escenaris del nostre dia a dia, ensenya vocabulari, ortografia, reprodueix diàlegs i fomenta l’arrelament a la nostra illa”.

“En les circumstàncies sociosanitàries actuals, que dificulten que l’ensenyament pugui ser presencial, hem trobat prioritari tenir un material en línia per aprendre català a qualsevol lloc”, ha dit el director insular de Política Lingüística, Lluís Segura. 

Amb aquest material, que té 31 làmines interactives, es pot aprendre vocabulari a partir d’imatges, veure com s’escriuen les paraules i també sentir com es pronuncien. De cadascun dels 31 temes, se’n pot consultar, triant el botó de la dreta corresponent, el vocabulari, els diàlegs que tenen els personatges i els verbs que fan servir. I davall cadascun dels verbs, hi ha un enllaç al model de conjugació que li correspon.

Les imatges estan ambientades a Mallorca, per fomentar l’arrelament a la nostra illa, i representen situacions reals, actuals i inclouen diversitat d’objectes, persones i situacions.

Aquest web s’ha fet a partir dels continguts elaborats pel Servei de Normalització Lingüística (vocabulari, diàlegs, verbs). Per al disseny de la plataforma s’ha contractat una empresa informàtica; a més, s’han  encarregat fotografies expressament per al projecte, i s’ha contractat un estudi d’àudio per a l’enregistrament del vocabulari i els diàlegs amb actors de doblatge mallorquins.

Mallorcat, a més d'estar està ja disponible en aquest web, també es pot consultar també a través de mòbils i tauletes.

 

 

Destacada: